ΠΩΣ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΞΗΡΩΝ ΤΡΟΦΩΝ “ΠΑΙΖΟΥΝ” ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΣΑΣ

Τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης πανεπιστημιακής μελέτης δείχνουν ότι ενώ οι γονείς κατοικίδιων ζώων είναι ένας καλός πόρος για παρατηρήσεις σχετικά με τα συναισθήματα των συντρόφων τους, η τάση τους για ανθρωπομορφία μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένες υποθέσεις σχετικά με τα συναισθήματα των κατοικίδιων ζώων τους. Η περίληψη της μελέτης αναφέρει ότι αυτά τα αποτελέσματα μπορεί να είναι χρήσιμα για τη βιομηχανία τροφίμων κατοικίδιων ζώων στην καλύτερη κατανόηση των καταναλωτών για τροφές για κατοικίδια.

Αποκτήστε πρόσβαση σε αυτό το σημαντικό άρθρο και μάθετε πως να αναγνωρίζετε το μάρκετινγκ το εταιρειών ζωοτροφών που προσπαθεί να σας πείσει να αγοράσετε χαμηλής ποιότητας προϊόντα.

Μια λογική υπόθεση είναι ότι η βιομηχανία μεταποιημένων τροφίμων για κατοικίδια αναζητά νέες οπτικές γωνίες από τις οποίες θα δημιουργήσει καμπάνιες μάρκετινγκ σχεδιασμένες να παίζουν με τα συναισθήματα των γονέων κατοικίδιων ζώων.

Είναι σημαντικό για τους γονείς κατοικίδιων ζώων που τροφοδοτούν εμπορικά διαθέσιμες τροφές για σκύλους και γάτες να γνωρίζουν ότι οι έμποροι έχουν υψηλή εξειδίκευση στον επηρεασμό των αγορών των καταναλωτών μέσω συναισθηματικών προσκλήσεων.

Επειδή οι γάτες και τα σκυλιά δεν χρησιμοποιούν λέξεις και επίσης επειδή είναι πολύ διαφορετικά είδη από εμάς, συχνά βρισκόμαστε να μαντέψουμε πώς αισθάνονται με βάση τη συμπεριφορά τους. Στη συνέχεια, το κάνουμε ένα βήμα παραπέρα και περιγράφουμε τις υποθέσεις μας για το πώς αισθάνονται ότι χρησιμοποιούν ανθρώπινα συναισθήματα ως μοντέλο.

Αυτή η προσέγγιση συχνά (θαυματουργά) λειτουργεί, αλλά υπάρχουν και φορές που οι διαφορές στις φυσικές συμπεριφορές των σκύλων ή των γατών εναντίον των ανθρώπων καθιστούν την αμοιβαία κατανόηση σχεδόν αδύνατη. Ο Tim Wall, ανώτερος δημοσιογράφος του PetfoodIndustry.com δίνει αυτό το παράδειγμα:

«Πώς θα μπορούσε ένας σκύλος να εκφράσει ποτέ στον άνθρωπο το συναίσθημα που αισθάνθηκε όταν μυρίζει ένα άλλο σκυλί πίσω; Μιλήστε για το σοκ του πολιτισμού. Οι δικές μας ανατομικές αντιδράσεις θα μας δυσκολευόταν να εκτιμήσουμε, ακόμα κι αν τα σκυλιά μιλούσαν τέλεια αγγλικά. Εν τω μεταξύ, οι περιορισμοί της οσφρητικής μας θα μας άφηναν τόσο μπερδεμένους όσο ένα σκυλί κοιτάζοντας έναν κύβο του Ρούμπικ.»

Οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων μπορούν να προσφέρουν πληροφορίες σχετικά με τα συναισθήματα των κατοικίδιων τους

Επειδή υπάρχουν τόσο λίγες επιλογές για τους επιστήμονες που ενδιαφέρονται να κατανοήσουν τα συναισθήματα των κατοικίδιων ζώων, μερικές φορές βασίζονται σε παρατηρήσεις από γονείς κατοικίδιων. Οι ιδιοκτήτες γατών και σκύλων μπορούν να παρέχουν λεπτομερείς παρατηρήσεις με λιγότερα έξοδα (και πιο ανθρώπινα) από το κόστος για τους επιστήμονες για τη συντήρηση ενός ερευνητικού κέντρου.

Το μειονέκτημα αυτής της προσέγγισης είναι ότι κάθε δεσμός ανθρώπου-ζώου είναι μοναδικός. Οι γονείς κατοικίδιων ζώων έχουν τις δικές τους συναισθηματικές σχέσεις με τους συντρόφους τους. Προκειμένου η συμβολή τους να έχει ερευνητική αξία, απαιτείται μια κοινή περιγραφική γλώσσα.

Προς το σκοπό αυτό, μια ομάδα ερευνητών στο Κρατικό Πανεπιστήμιο του Κάνσας διεξήγαγε μια μελέτη για να αναζητήσει κοινούς όρους για το συναίσθημα του ιδιοκτήτη σκύλου, γάτας και κατοικίδιου ζώου, χρησιμοποιώντας στοιχεία από μια ομάδα 24 γονέων κατοικίδιων ζώων (13 ιδιοκτήτες γατών και 11 ιδιοκτήτες σκύλων). Η ομάδα εντόπισε σειρές συναισθημάτων των ζώων και συναφών συμπεριφορών όπως ανέφεραν οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων, οι οποίοι επίσης σημείωσαν τα συναισθήματά τους ενώ αλληλεπιδρούν με τα κατοικίδια ζώα τους.

Τα κατοικίδια ζώα μας αισθάνονται πραγματικά τα ίδια συναισθήματα με εμάς;

Οι ιδιοκτήτες σκύλων απαριθμούσαν συνολικά 39 συναισθηματικούς όρους για τα σκυλιά, που κυμαίνονται από χαρούμενοι έως ανήσυχοι. Περιέγραψαν επίσης τα συναισθήματά τους, με αποτέλεσμα μια λίστα με 33 όρους. Οι ιδιοκτήτες γατών δημιούργησαν 53 όρους για τα συναισθήματα των κατοικίδιων τους, συμπεριλαμβανομένων ήρεμων, χαρούμενων, θυμωμένων και φοβισμένων, καθώς και 60 όρων για τα συναισθήματά τους.

Οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων περιέγραψαν κυρίως σκύλους και γάτες χρησιμοποιώντας τα ίδια κύρια συναισθήματα (π.χ. ενθουσιασμένοι, αγαπημένοι, φοβισμένοι ή μπερδεμένοι). Επιπλέον, ανέφεραν λιγότερο συχνά κάποια δευτερεύοντα συναισθήματα, όπως υπερηφάνεια, άνετα και αμήχανα.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι ο κατάλογος των όρων που περιγράφουν τα συναισθήματα ήταν συχνά ο ίδιος τόσο για τους ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων όσο και για τους συντρόφους τους και προσέφεραν μερικές θεωρίες. Ο Wall εξηγεί:

«Εάν η συναισθηματική γνώση σε ανθρώπους και κατοικίδια ζώα είναι η ίδια, τότε οι ίδιες καταστάσεις μπορεί να προκαλούν τις ίδιες απαντήσεις. Με άλλα λόγια, ο Pavlov και τα σκυλιά του θα ένιωθαν ενθουσιασμένοι όταν άκουγαν το κουδούνι του δείπνου για τους ίδιους λόγους. Μαζί με αυτό, ο δεσμός μεταξύ κατοικιδίου και ιδιοκτήτη μπορεί να ενισχύσει αυτή τη συναισθηματική αμοιβαιότητα.

“Από την άλλη πλευρά, εάν η συναισθηματική γνώση του σκύλου και της γάτας δεν μπορεί να εξομοιωθεί με την ανθρώπινη διανοητική επεξεργασία, τότε πολλά από τα συναισθήματα που παρατηρούνται στα κατοικίδια ζώα μπορεί να είναι η προβολή των ιδιοκτητών.”

Η τάση των ιδιοκτητών κατοικίδιων ζώων να ανθρωπομορφώνουν (να αποδίδουν συναισθήματα που μοιάζουν με ανθρώπους) σε ζώα (π.χ. να τα αποκαλούν «γούνινα μωρά») υποδηλώνει στους ερευνητές ότι τα άτομα με στενούς δεσμούς με τα κατοικίδια ζώα τους ενδέχεται να παρανοήσουν ορισμένα συναισθήματα και συμπεριφορές κατοικίδιων ζώων, πιστεύοντας ότι είναι πιο ανθρώπινα από ό,τι είναι. Για παράδειγμα, ένας γονέας γάτας μπορεί να πιστεύει ότι το κατοικίδιο ζώο τους τρίβει τα μάγουλά του πάνω τους ως σημάδι αγάπης, ενώ το κύριο κίνητρο της γάτας είναι να «σηματοδοτήσει» τον άνθρωπο της με το άρωμα της.

Πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτά τα αποτελέσματα της μελέτης

Παρόλο που τα αποτελέσματα της έρευνας του Πανεπιστημίου του Κάνσας είναι ενδιαφέροντα, αξίζει να σημειωθεί ότι η μελέτη, με τίτλο «Δημιουργία ορολογίας καταναλωτή για να περιγράψει συναισθήματα στους ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων και στα κατοικίδια ζώα τους», φαίνεται να έχει σχεδιαστεί για να είναι χρήσιμη για τη βιομηχανία τροφίμων κατοικίδιων ζώων. Από την περίληψη της μελέτης:

«Συνολικά, αυτή η μελέτη παρείχε μια γενική άποψη των συναισθημάτων που βιώνουν οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων και τα κατοικίδια ζώα τους, τα οποία μπορεί να είναι χρήσιμα για τη βιομηχανία τροφίμων κατοικίδιων ζώων και σχετικές περιοχές για να κατανοήσουν περαιτέρω τους καταναλωτές τροφών για κατοικίδια»

Υποψιάζομαι ότι τα αποτελέσματα μελετών όπως αυτά χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη εκστρατειών μάρκετινγκ για κατοικίδια ζώα που έχουν σχεδιαστεί για να παίζουν με συναισθήματα ιδιοκτήτη κατοικίδιων ζώων. Η μεγάλη βιομηχανία τροφών για κατοικίδια χρησιμοποιεί πολλές στρατηγικές για να προσελκύσει και να διατηρήσει μια πελατειακή βάση. Μία από τις κύριες στρατηγικές τους είναι το μάρκετινγκ, το οποίο περιλαμβάνει τη συσκευασία προϊόντων και τη διαφήμιση. Σύμφωνα με το PetfoodIndustry.com:

«Το να προσελκύεις τα συναισθήματα των καταναλωτών είναι το κλειδί για την επιτυχία της συσκευασίας ενός προϊόντος τροφής για κατοικίδια».

Επίσης …

“Οι εταιρείες που ενσωματώνουν τον σχεδιασμό συσκευασιών στο επίκεντρο έχουν καλύτερη απόδοση 200% από αυτές που δεν επικεντρώνονται στη σχεδίαση.”

Είναι σημαντικό να είστε πάντοτε ενήμεροι για το πόσο απίστευτα πειστικό μπορεί να είναι το μάρκετινγκ προϊόντων καθώς οι εταιρείες εργάζονται συνεχώς για να ξεπεράσουν η μία την άλλη δημιουργώντας συσκευασίες και διαφημιστικές καμπάνιες που έχουν σχεδιαστεί για να «παίζουν» με τα συναισθήματα των γονέων κατοικίδιων ζώων.

Αυτές οι εταιρείες γνωρίζουν πώς νιώθουμε για τους συντρόφους μας και ο δεσμός που μοιραζόμαστε μαζί τους παρέχει ατελείωτες ευκαιρίες στους εμπόρους να χειραγωγούν όλο το φάσμα των ανθρώπινων συναισθημάτων.

Η συσκευασία και η εμπορία προϊόντων είναι τουλάχιστον εξίσου σημαντικά για τις εταιρείες τροφίμων κατοικίδιων ζώων, όπως και η ποιότητα των προϊόντων που πωλούν, και πιθανώς πολύ πιο σημαντικά, στην πραγματικότητα. Οι μεγαλύτεροι παίκτες του κλάδου έχουν τεράστια κέρδη από την πώληση κακής ποιότητας τροφών για κατοικίδια μέσω χειραγωγικού μάρκετινγκ που κερδίζει τις καρδιές και τα μυαλά των γονέων κατοικίδιων ζώων.

Μάθετε να εντοπίζετε το μάρκετινγκ για κατοικίδια ζώα που στοχεύει τα συναισθήματά σας

Πιστεύω ότι είναι σημαντικό για τους γονείς κατοικίδιων ζώων που τροφοδοτούν εμπορικά διαθέσιμες τροφές για σκύλους και γάτες να γνωρίζουν ότι οι έμποροι έχουν υψηλή εξειδίκευση στον επηρεασμό των αγορών των καταναλωτών. Επιδιώκουν να βρουν τρόπους να βοηθήσουν τους καταναλωτές να «συσχετιστούν» με το προϊόν. Σύμφωνα με τη Melissa Ross, διευθυντή μάρκετινγκ και εκπαίδευσης για την εταιρεία τροφών για κατοικίδια ζώα, Oxbow Animal Health, «Όσο περισσότερους τρόπους μπορείτε να εμπλέξετε με την αισθητηριακή εμπειρία των καταναλωτών, τόσο το καλύτερο».

Η διαφήμιση “Μακροζωία” παρακάτω για το εμπορικό σήμα Eukanuba είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα μιας αισθητηριακής εμπειρίας, από τη μουσική, το πανέμορφο τοπίο, τα κοντινά και τα πλάνα δράσης των σκύλων, έως το μήνυμα που δίνει στο κατοικίδιό σας περισσότερα χρόνια ζωής.

Η καμπάνια μάρκετινγκ Longevity (Μακροζωία) έτρεξε στην τηλεόραση, στο διαδίκτυο και σε έντυπα, και ανέφερε μια δεκαετή επιστημονική μελέτη που ισχυρίστηκε ότι η Eukanuba μπορούσε να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής των σκύλων κατά 30% ή περισσότερο. Ωστόσο, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) διαφωνεί, δηλώνοντας ότι η μελέτη έδειξε ότι τα σκυλιά που τρέφονταν με Eukanuba έζησαν όχι περισσότερο από τα σκυλιά της ίδιας φυλής που συνήθως ζουν.

“Τα δύο τρίτα όλων των Αμερικανών έχουν κατοικίδια στο σπίτι τους, και ξοδεύουν δισεκατομμύρια δολάρια για να διασφαλίσουν ότι τα κατοικίδια ζώα τους είναι υγιή και καλά ταϊσμένα”, δήλωσε η Τζέσικα Ρίτ, διευθύντρια του Γραφείου Προστασίας των Καταναλωτών της FTC.

“Οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων βασίζονται σε διαφημίσεις για να είναι αληθινές και να μην παρουσιάζουν εσφαλμένα οφέλη που σχετίζονται με την υγεία. Σε αυτήν την περίπτωση, η Mars Petcare απλά δεν είχε τα αποδεικτικά στοιχεία για να υποστηρίξει τους ισχυρισμούς που επέκτεινε για τη διατροφή Eukanuba για σκύλους”.

Σύμφωνα με τον διακανονισμό, η Mars Petcare δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι η Eukanuba ή οποιαδήποτε από τις άλλες συνταγές τροφών για κατοικίδια ζώα μπορεί να παρατείνει τη ζωή ενός σκύλου. Πρόκειται για μια περίπτωση μιας εταιρείας τροφίμων κατοικίδιων ζώων που κάνει εμφανείς και φαινομενικά ψευδείς ισχυρισμούς για ένα προϊόν. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι έμποροι δεν παραβαίνουν τη γραμμή για παραπληροφόρηση – επειδή δεν χρειάζεται.

Δεν είναι απαραίτητο να πει ψέματα για να πατήσετε όλα τα σωστά συναισθηματικά κουμπιά για να δημιουργήσετε πελάτες. Εάν μια διαφήμιση για τρόφιμα για κατοικίδια σας αφήνει να χαμογελάσετε, να γελάσετε ή να αισθάνεστε ευγνώμονες για τον δεσμό που μοιράζεστε με το σκύλο ή τη γάτα σας, εκτός και αν είστε από την ανυπόφορη μειονότητα των καταναλωτών, μπορείτε να δοκιμάσετε το διαφημιζόμενο προϊόν.

Ως γονέας κατοικίδιων ζώων, είναι σημαντικό να είστε προσεκτικοί για τακτικές εμπορίας τροφών για κατοικίδια. Όταν μια εταιρεία ισχυρίζεται ότι θέλει να “βοηθήσει” να σχετιστείτε με τα προϊόντα της ή να “σας εμπλέξει” με μια “αισθητηριακή εμπειρία”, σας έχει στοχεύσει. Μερικές από τις πιο εξαιρετικές συσκευασίες και διαφημίσεις που θα δείτε ποτέ είναι πίσω από μερικές από τις φτωχότερες τροφές για κατοικίδια στην αγορά. Δεν συμβαίνει πάντα αυτό, όμως συμβαίνει πάρα πολλές φορές.

Τώρα, μην με παρεξηγήσετε – δεν είμαι ενάντια στο μάρκετινγκ προϊόντων, αν και βρίσκω την εστίαση στη διαχείριση συναισθημάτων περισσότερο από λίγο ενοχλητικό. Αυτό που πραγματικά με ενοχλεί είναι όταν οι παραγωγοί τροφών για κατοικίδια χαμηλής ποιότητας και ακατάλληλες για σκύλους και γάτες για τους οποίους προορίζεται, εμπορεύονται τα πράγματα σαν να είναι η πιο υγιεινή διατροφή που μπορείτε να προσφέρετε στο κατοικίδιο ζώο σας. Αυτό δεν είναι μάρκετινγκ αλλά παραπληροφόρηση.

Πηγή: https://healthypets.mercola.com/sites/healthypets/archive/2021/05/16/pet-food-industry-research.aspx

https://dogger.gr/wp-content/uploads/2022/07/dogger-logo-small.png
Θα μας βρείτε εδώ
Ζωοδόχου Πηγής 11 Χαλάνδρι ΤΚ 15231
19ης Μαΐου 1, Κατερίνη, ΤΚ 60100
215 215 9141
Δευτέρα-Σάββατο: 9.00 - 18.00
Φόρμα επικοινωνίας

    APALLAKSTE TON SKYLO SAS APO ALLERGIES DERMATIKA DOGGER